A féktárcsa sem örök életű, mivel kopik és akár sérülhet is, vagyis idővel a biztonságos fékhatás érdekében elengedhetetlenné válik a csere.
[wp_ad_camp_1]
Féktárcsa felelős azért, hogy a kerekek forgását leállítsa, azáltal, hogy intenzív erősséggel nekinyomott és fokozatosan nekidörzsölődő fékpofákkal együtt. Mivel tartós fémötvözetből készül, ezért nem kell sűrűn cserélni, összességében 100-160 kilométerenként elegendő. A féktárcsa elég strapabíró, így sokáig húzza, azonban intenzív terhelés hatására többet vékonyodik az előírt minimális vastagságnál. Az sem ritka, ha hullámosra kopik. A legjobb, amit tehet, hogy minden második fékpofa váltás után megvizsgáltatja a féktárcsák állapotát és szükség esetén lecserélteti. A kopást az is befolyásolja, hogy az autóba milyen fékpofák vannak beszerelve. Abban az esetben, ha a fékpofák túl kemények, akkor a féktárcsa felülete gyorsabban fog kopni. Az sem járul hozzá a féktárcsa hosszú életéhez, ha gyakran és erősen fékezik vagy ha rossz fűtéssel rendelkezik, mivel ekkor túlmelegszik.
Mielőtt új féktárcsát vásárolna, érdemes utána járni, hogy autója típusához milyen féktárcsákat javasolt beszerelni. Arra is ügyelni kell, hogy két fajta féktárcsa létezik. Az egyik rozsdásodik, míg a másik mindig fényes lesz. Az utóbbit érdemes az autóra szerelni, különösen abban az esetben, ha az autó gyakran van a szabadban. Egy rozsdás féktárcsa nem csak rontja az autó megjelenését, de a fékhatárt is csökkenti. A féktárcsa igazán jó minőségű anyagból készül, így sokáig bírja, ritkán kell cserélni. Az elől levő körülbelül kb. 70-100 ezer kilométert bír, míg a hátul levő 80-160 ezer kilométert. A teljes féktárcsa kínálatot az alkatreszek.hu webáruházban tudja megtekinteni informatív tartalmakkal együtt.