Minden gépjármű több száz alkatrészből áll, amik az idő vasfoga miatt és az állandó terhelés hatására elhasználódnak. Bármelyik történik, az biztos, hogy a biztonságos közlekedés érdekében ki kell cserélni az elhasználódott alkatrészeket. Vannak alkatrészek, amiket önállóan is ki lehet cserélni, míg van, aminek esetében a hozzá tartozó alkatrészeket is célszerű megújítani.
A készletben rendelendő alkatrészekről itt tudhatsz meg bővebb információkat! Minden alkatrésznek megvan a gyártó által előre meghatározott csereperiódusa. Ha az alkatrész eléri ezt az időszakot, akkor már nem szavatolható tökéletes, hibamentes működése. Érdemes még a csereperiódus elérte előtt lecserélni az alkatrészt. Természetesen az sem kizárt, hogy az agresszív vezetési stílus vagy egy sérülés következtében hamarabb elhasználódik az alkatrész, így korábban sort kell keríteni a cserére. Általában van választási lehetőség, hogy csak egy alkatrészt szeretne lecserélni vagy az összes hozzátartozót is. A döntéshez figyelembe kell venni, hogy hol tart a csereperiódushoz képest az időben, valamint az adott elemek milyen állapotban vannak.
Vannak, azonban olyan helyzetek, amikor nem igazán van mérlegelési lehetőség, a biztonsági szempontokat figyelembe véve az alkatrészeket mindenképpen készletben kell beszerezni és ki kell cserélni minden elemet. Ez azért is fontos, mert idővel a többi kopó alkatrész is tönkre fog menni, így ahelyett, hogy folyamatosan a hibát foltozgatná, jobb, ha kicserélteti a teljes szettet. Létezik köztes megoldás is, viszont ezek nem nyújtanak teljes megoldást. Párban kell cserélni például a féktárcsát vagy a fékbetétet. Tengelykapcsoló cseréjekor a kuplung tárcsát, a kuplung szerkezetet és a kinyomó csapágyat is ki kell cserélni.